V spolupráci s Capital Connect a Prague leadership institutom sa nam 14.3.2013 podarilo odštartovať sériu diskusno-networkingovych podujatí vedených uznávaným koučom Pepperom de Callierom a jeho vzácnymi hosťami na tému “Leadership in 21st century”.
Viac ako kedykoľvek sú súčasní lídri vnímaní a hodnotení verejne, často bez ich vedomia. Verejnosť hodnotí firmy, v ktorých pôsobia podľa toho ako sa správajú, alebo čo, kde a za akých okolností povedia a spravia. Svet sa stáva čoraz transparentnejším a lídri v ňom čoraz viac nahí. Zhodli sa na tom hostia kouča Peppera de Calliera – Door Plantenga, Peter Virsík a Andrej Kiska na pilotnom stretnutí inšpiratívnych biznis osobností vo štvrtok 14.3.2013 v hoteli Kempinski.
Skúsený kouč a zakladateľ Prague leadership institutu Pepper de Callier privítal na podujatí Bratislava Business Leaders Networking troch skúsených lídrov pôsobiacich na Slovensku. Diskutovanou témou bol „Leadership v 21. storočí“, ktorý bol definovaný z rôznych uhlov pohľadu lídrami z veľkých medzinárodných firiem – Door Plantenga a Petrom Virsíkom a Andrejom Kiskom. Osobné skúsenosti a business kontakty sa živo vymieňali nielen počas oficiálnej panelovej diskusie, ale aj neskôr pri večeri a pohári vína až do neskorých nočných hodín.
Ústrednou témou diskusií bol rozdiel medzi vedením firiem a iniciatív v minulosti a dnešnou situáciou. Peter Virsík , CEO Adidas groupe pre strednú a východnú Európu aj prostredníctvom svojich osobných príbehov zo života najprv konzultanta a neskôr riaditeľa firmy ponúkol publiku efektívny spôsob získavania a vychovávania talentovaných mladých ľudí. Podľa neho je kľúčom zapájať ich hneď ako je to možné do tvorby stratégie a byť pritom trpezlivý: „Mladé talenty musia cítiť, že zmysluplne prispeli k úspechom spoločnosti.“ Kľúčový rozdiel medzi zručnosťami nevyhnutnými v minulosti a pre dnešnú dobu zdôraznila Door Plantenga, CEO Heineken Slovensko predstavením nového datovania AG/BG („after Google“ a „before Google“). Podľa nej dostupnosť informácií kľúčovým spôsobom zmenila spôsob práce firiem. Andrej Kiska vníma rolu lídra firmy a jeho správanie širšou optikou. „Ak business lídri nepochopia svoju úlohu voči firme, a tiež voči spoločnosti, môžu zničiť dôveru verejnosti v systém ako taký,“ hovorí Kiska. Táto téza je veľmi široko aplikovateľná najmä na Slovensku, kde dôvera verejnosti v podnikateľov a firemný sektor je historicky veľmi nízka.
(Peter Virsík, CEO Adidas group CEE, Andrej Kiska, Dobrý Anjel)
Oficiálnu panelovú diskusiu plnú otázok z publika zakončil Pepper de Callier poznámkou o tom, že správny líder musí tiež vedieť kedy sa nemá stáť v ceste medzi hladným publikom a pripravenou večeru, čím presunul zvyšok diskusií do menších skupiniek. Manažéri spoločností, členovia obchodných komôr, majitelia firiem, ale aj študentskí lídri mali možnosť ďalšie hodiny diskutovať o téme leadershipu, ale aj rozvoja vlastných projektov. Hlavní hostia si užívali podujatie ešte hodiny po ukončení panelovej diskusie a mali možnosť spoznať ľudí z publika.
Sme radi, že na podujatí napriek prítomnosti významných ľudí vládla uvoľnená atmosféra a prebiehal prirodzený networking. Pozitívny ohlas, ktorý podujatie malo nás utvrdil v tom, že ho chceme organizovať na pravidelnej báze 4 – krát do roka. Najbližšie stretnutie úspešných a skúsených lídrov pod vedením Peppera de Calliera s novou témou v rámci podujatí Bratislava Business Leaders Networking pripravujeme na jún. Ak máte záujem dostávať aktuálne informácie o ňom, napíšte nám na business_networking@invents.sk.
Organizátormi podujatia boli Capital Connect a Invents. Partnermi podujatia Prague Leadership Institute, Vision Training, TheDaily.sk, Francúzsko-slovenská obchodná komora a InterNations.