Bratislava business leaders networking

V spolupráci s Capital Connect a Prague leadership institutom sa nam 14.3.2013 podarilo odštartovať sériu diskusno-networkingovych podujatí vedených uznávaným koučom Pepperom de Callierom a jeho vzácnymi hosťami na tému “Leadership in 21st century”.

“Nahí” lídri 21. storočia

Viac ako kedykoľvek sú súčasní lídri vnímaní a hodnotení verejne, často bez ich vedomia. Verejnosť hodnotí firmy, v ktorých pôsobia podľa toho ako sa správajú, alebo čo, kde a za akých okolností povedia a spravia. Svet sa stáva čoraz transparentnejším a lídri v ňom čoraz viac nahí. Zhodli sa na tom hostia kouča Peppera de Calliera – Door Plantenga, Peter Virsík a Andrej Kiska na pilotnom stretnutí inšpiratívnych biznis osobností vo štvrtok 14.3.2013 v hoteli Kempinski.

Pepper de Callier

Skúsený kouč a zakladateľ Prague leadership institutu Pepper de Callier privítal na podujatí Bratislava Business Leaders Networking troch skúsených lídrov pôsobiacich na Slovensku. Diskutovanou témou bol „Leadership v 21. storočí“, ktorý bol definovaný z rôznych uhlov pohľadu lídrami z veľkých medzinárodných firiem – Door Plantenga  a Petrom Virsíkom a Andrejom Kiskom. Osobné skúsenosti a business kontakty sa živo vymieňali nielen počas oficiálnej panelovej diskusie, ale aj neskôr pri večeri a pohári vína až do neskorých nočných hodín.

Ústrednou témou diskusií bol rozdiel medzi vedením firiem a iniciatív v minulosti a dnešnou situáciou. Peter Virsík , CEO Adidas groupe pre strednú a východnú Európu aj prostredníctvom svojich osobných príbehov zo života najprv konzultanta a neskôr riaditeľa firmy ponúkol publiku efektívny spôsob získavania a vychovávania talentovaných mladých ľudí. Podľa neho je kľúčom zapájať ich hneď ako je to možné do tvorby stratégie a byť pritom trpezlivý: „Mladé talenty musia cítiť, že zmysluplne prispeli k úspechom spoločnosti.“ Kľúčový rozdiel medzi zručnosťami nevyhnutnými v minulosti a pre dnešnú dobu zdôraznila Door Plantenga, CEO Heineken Slovensko predstavením nového datovania AG/BG („after Google“ a „before Google“). Podľa nej dostupnosť informácií kľúčovým spôsobom zmenila spôsob práce firiem. Andrej Kiska vníma rolu lídra firmy a jeho správanie širšou optikou. „Ak business lídri nepochopia svoju úlohu voči firme, a tiež voči spoločnosti, môžu zničiť dôveru verejnosti v systém ako taký,“ hovorí Kiska. Táto téza je veľmi široko aplikovateľná najmä na Slovensku, kde dôvera verejnosti v podnikateľov a firemný sektor je historicky veľmi nízka.

Peter Virsík, CEO Adidas group CEEBratislava business leaders networking (47)

(Peter Virsík, CEO Adidas group CEE, Andrej Kiska, Dobrý Anjel)

Oficiálnu panelovú diskusiu plnú otázok z publika zakončil Pepper de Callier poznámkou o tom, že správny líder musí tiež vedieť kedy sa nemá stáť v ceste medzi hladným publikom a pripravenou večeru, čím presunul zvyšok diskusií do menších skupiniek. Manažéri spoločností, členovia obchodných komôr, majitelia firiem, ale aj študentskí lídri mali možnosť ďalšie hodiny diskutovať o téme leadershipu, ale aj rozvoja vlastných projektov. Hlavní hostia si užívali podujatie ešte hodiny po ukončení panelovej diskusie a mali možnosť spoznať ľudí z publika.

Sme radi, že na podujatí napriek prítomnosti významných ľudí vládla uvoľnená atmosféra a prebiehal prirodzený networking. Pozitívny ohlas, ktorý podujatie malo nás utvrdil v tom, že ho chceme organizovať na pravidelnej báze 4 – krát do roka. Najbližšie stretnutie úspešných a skúsených lídrov pod vedením Peppera de Calliera s novou témou v rámci podujatí Bratislava Business Leaders Networking  pripravujeme na jún. Ak máte záujem dostávať aktuálne informácie o ňom, napíšte nám na business_networking@invents.sk.

Organizátormi podujatia boli Capital ConnectInvents. Partnermi podujatia Prague Leadership Institute, Vision Training, TheDaily.sk, Francúzsko-slovenská obchodná komora a InterNations.